Film documentar: Becoming Ann-Christine

Titlu original: Vägen till Ann-Christine
Durată 58 de minute
An 2015
Regizor și producător: Helena Isaksson Baec
Filmul este în suedeză cu subtitrări în limba română

FB event

La vârsta de 57 de ani, preotul suedez Åke Roxberg a decis să-și arate sinele real. Åke a devenit Ann-Christine.

Ake a lucrat ca preot în cadrul Bisericii din Suedia, trăind o viață banală cu soția și copiii. Dar, în adâncul sufletului său, știa că era altcineva complet diferit. Ake sa născut ca băiat în toamna anului 1952. Și-a afirmat identitatea ca Ann-Christine pe 2 august 2010. Nu va uita niciodată acea dată - atunci când a facut primii pași nesiguri în pantofii cu toc pe străzile din Malmö.

Acest film documentar este povestea personală a Ann-Christinei despre asumarea identității ei ca femeie, la locul de muncă, în familie și în societate. Este vorba despre identitate de gen, despre prejudecăți și despre dorința de a fi cine este cu adevărat. Dar a urma acest drum al asumării nu e deloc ușor.

„Înainte de a îmi face coming out-ul, am fost profund speriată de mine, de gândurile mele și de cine eram. Dar, după ce mi-am afirmat identitatea, am avut de-a face dodată cu toate temerile celor din jurul meu, spune Ann-Christine.”

Timp de trei ani regizoarea Helena Isaksson Baeck a urmat-o pe Ann-Christine.

După proiecție, vă invităm la o discuție despre religie, credință și identitate de gen.

Eveniment organizat în cadrul Lunii Istoriei LGBT+, în parteneriat cu Ambasada Suediei la București și Centrul Ceh.

0 comentarii: