Pariul editorului. Prima ediție. Cu Ana Nicolau - 31 martie

Vineri, 31 martie, de la ora 18:30, începe în Cărturești seria de întâlniri #PARIULEDITORULUI, o ocazie de a cunoaște oamenii care fac să apară la raft cărțile de care ajungem să ne îndrăgostim.
FB event

Invitata primei ediții este Ana Nicolau, Director General al Editurii Nemira. Alături de ea vor fi actrița Maria Obretin și traducătoarea Monica Andronescu într-o discuție despre munca de editor, cu plăcerile, succesele și riscurile ei.

"Ca editor m-am considerat întotdeauna un cititor extrem de norocos pentru că am ocazia să aleg cărţi care mi-au plăcut şi apoi să împărtăşesc această bucurie cu câteva mii de cititori. Aleg întotdeauna cărţile împreună cu colegii mei pentru plăcerea pe care o am atunci când le citesc, pentru lucrurile pe care le învăţ din ele şi pentru viaţa pe care mi-o împrumută. Şi nu există satisfacţie mai mare ca editor ca atunci când îţi întâlneşti cititorii şi vezi ecoul acelor cărţi în ei."
-- Ana Nicolau

Despre câteva dintre pariurile Anei Nicolau ca editor, mai jos:

✎ Viaţa mea, de Charles Chaplin
Am crescut cu filmele lui Charlie Chaplin şi nici prin gând nu mi-a trecut că îi voi publica cândva autobiografia. Pentru mine povestea lui rămâne una dintre cele mai frumoase ale secolului XX: un puşti sărac născut în mahalaua Lambeth, un vechi cartier pestriț al Londrei, care visează să ajungă pe scenă şi care va deveni cel mai mare star de cinema al acelor vremuri pentru a sfârşi în dizgraţie, într-un exil auto-impus în Elveţia. O autobiografie care se citeşte ca un roman.

✎ Cu ultima suflare, de Paul Kalanithi
Povestea lui Paul Kalanithi m-a impresionat profund: un tânăr neurochirurg de succes care la 36 de ani este diagnosticat cu cancer în fază avansată şi moare la la scurt timp după aceea. În ultimele luni de viaţă scrie această carte în care vorbeşte cu multă candoare despre experienţa morţii şi a vieţii din dubla ipostază de doctor şi de pacient confruntat cu o boală terminală.

✎ Ready, Player One de Ernest Cline
Cărţile lui Ernest Cline sunt o mină de aur pentru orice geek pasionat de cărţile şi filmele SF. În Ready, Player One urmărim povestea unui puşti obsedat de jocuri video şi de cultura pop a anilor ’80, care trăieşte într-un parc de rulote cu mătuşa lui şi îşi găseşte refugiul într-o realitate virtuală. O aventură delicioasă, în curs de ecranizare în regia lui Steven Spielberg. V-am spus că şi George R.R. Martin e fanul lui?

✎ Alice în Țara Minunilor, ilustrată de Emma Chichester Clark după povestea lui Lewis Carroll
Mi-am dorit întotdeauna să public Alice în Țara Minunilor, era una dintre cărţile mele preferate în copilărie. Iar această variantă ilustrată de Emma Chichester Clark şi tradusă de Veronica D. Niculescu este un deliciu pentru orice vârstă.

✎ Trado - Svetlana Cârstean, Athena Farrokhzad
Trado a fost un adevărat pariu editorial anul trecut şi probabil una dintre cele mai neobişnuite cărţi pe care le-am publicat până acum. O colaborare unică între două poete extraordinare, Svetlana Cârstean şi poeta suedeză de origine iraniană Athena Farrokhzad, care a dus la crearea unei cărţi tripartite la intersecţia între poezie şi eseu. Poemele celor două autoare vorbesc despre experienţele lor şi despre moştenirea pe care o primim cu toţii de la părinţii noştri, despre traducere şi implicit despre trădare. O carte fantastică şi deosebită de tot ce s-a scris până acum.

0 comentarii: