Gala premiilor Fundatiei Gheorghe Ursu la Cinemateca Union



Fundaţia „Gheorghe Ursu”, în colaborare cu Grupul pentru Dialog Social (GDS) şi Arhiva Naţională de Filme – Cinemateca Română (ANF), vă invită miercuri, 12 octombrie, de la ora 19:00, la Sala Union (Paul Călinescu) a Cinematecii Române din Bucureşti (Str. Ion Câmpineanu nr. 22), la gala de decernare a premiilor Fundaţiei pe anul 2016. Intrarea publicului este liberă, în limita locurilor disponibile.

Programul evenimentului:

19:00 Scurtă prezentare cu privire la stadiul actual al dosarului asasinării lui Gheorghe Ursu de către fosta Securitate.

19:15 Decernarea premiilor Fundației „Gheorghe Ursu” pe 2016.


19:30 Proiecţia filmului premiat SOUVENIRS DE IAŞI (Franţa-România, 2015, 56 de minute, subtitluri în română) de Romulus Balazs, un documentar despre pogromul de la Iaşi din iunie 1941.


„În 2013 am descoperit o carte ce vorbea despre un eveniment istoric din România, ţara mea natală, despre care nu ştiam nimic: participarea ei la Holocaust. Scrisă în timpul celui de-al Doilea Război Mondial de Matatias Carp, un avocat evreu din Bucureşti, cartea a fost ascunsă timp de zeci de ani de către autorităţile comuniste din România. Când am răsfoit-o, am găsit o serie de fotografii făcute în timpul pogromului în oraşul Iaşi din România (al doilea oraş ca mărime din ţară). Imaginile dezvăluiau masacrul urban şi metodele folosite pentru a deporta şi a extermina evreii. La 74 de ani după eveniment, am mers în România pentru a găsi locurile în care fuseseră făcute fotografiile. În doi ani am găsit aproape toate locurile şi am descoperit istoria acestei tragedii.” (Romulus Balazs)


Filmul a avut premiera la Iaşi , în cadrul expoziţiei „Fragmente dintr-o viaţă” (27 iunie – 30 august 2016, curator: Olga Ştefan).


20:30 Discuţie despre film, pogromul de la Iaşi, deportarea evreilor şi, în general, despre Holocaustul din România, în prezenţa regizorului şi cu participarea istoricului Adrian Cioflâncă şi a scriitorilor Andrei Cornea şi Andrei Oişteanu (moderator).


Vă mulţumim şi vă aşteptăm!
(desen: Dan Perjovschi, 2016)

0 comentarii: