Noaptea Albă a Galeriilor pe 30 septembrie în 10 orașe!

Vineri, 30 septembrie 2016, ediția aniversară a Nopții Albe a Galeriilor creează o hartă a artei contemporane și a celor mai noi tendințe de pe scena artistică locală și internațională, în zece orașe din România.

 

Cu ocazia ediției #10, Noaptea Albă a Galeriilor - NAG, proiect inițiat și organizat de Asociația Ephemair, își extinde programul nocturn în galerii de artă, spații alternative, huburi creative și ateliere de artist din alte nouă orașe. Astfel, alături de București, vor avea loc expoziții și evenimente dedicate artei contemporane în Arad, Baia Mare, Brașov, Cluj-Napoca, Iași, Craiova, Sibiu, Târgu Mureș și Timișoara.

Pentru a evidenția profilul cultural al celor nouă orașe invitate, în București, una dintre expozițiile principale, realizată cu sprijinul Administrației Fondului Cultural Național și al Ministerului Culturii, va prezenta într-un spațiu nou zece proiecte curatoriale având drept invitați curatori și artiști din orașele partenere NAG 2016.


De asemenea, se va iniția un program adresat unui grup de specialiști străini din domeniul artei contemporane, cărora li se va oferi un contact direct cu scena artistică din România și care, timp de trei zile, vor putea interacționa cu tinerii artiști emergenți.


“Am venit alături de Noaptea Albă a Galeriilor cu gândul de a face legătura între tânăra generație de creatori și publicul tânăr. Noaptea Albă a Galeriilor este una dintre stațiile pe drumul spre un viitor în care ne dorim ca industriile creative să producă în mod constant valoare pentru România și în care artiștii cu care suntem acum contemporani să reprezinte valori certe, într-un ecosistem artistic funcțional și accesibil. Vrem să contribuim la construirea unei scene noi, mai colorate, mai vii, pentru artiștii cu personalitate. O scenă care să trăiască pentru public, prin noua generație de creatori.’’ (Flavia Popa – Secretar General BRD-Groupe Société Générale)

Eveniment Facebook:  

https://www.facebook.com/events/1755166281429187/ 
http://noapteagaleriilor.ro/ 
https://www.facebook.com/noapteagaleriilor/


Despre NAG

Noaptea Albă a Galeriilor a fost primul eveniment cultural nocturn din România după Noaptea Muzeelor și primul eveniment din țară care a atras atenția marelui public asupra artelor contemporane și a tinerilor artiști, reunind, printr-un program complex și dinamic, toate tipurile de manifestări artistice - pictură, desen, sculptură, grafică sau new media, fotografie, video, performance, muzică, dans, teatru, design etc. În București, Noaptea Albă a Galeriilor a generat o hartă în care a fost făcută vizibilă infrastructura dinamică a spațiilor ce găzduiesc evenimente de artă contemporană.
De-a lungul celor nouă ediții desfășurate până în prezent, Noaptea Albă a Galeriilor a pus bazele unei platforme de promovare a artei contemporane și a tinerilor artiști români, atât prin încurajarea contactului dintre artiști și galerii sau spații dedicate artei contemporane, cât și prin prezentarea artiștilor unui public extins, căruia îi oferă în fiecare an oportunitatea de a descoperi arta generației din care face parte.
 

Despre Asociația Ephemair

Asociația Ephemair își propune să dezvolte proiecte culturale destinate promovării artei contemporane românești și internaționale, acțiuni care vizează creșterea vizibilității acesteia în rândul publicului larg. Alături de proiectul Noaptea Albă a Galeriilor, Asociația Ephemair organizează alte două proiecte importante în scena evenimentelor culturale din București: Art on Display și Weekendul Galeriilor.
http://www.ephemair.ro/
https://www.facebook.com/Asociatia.Ephemair

Despre BRD-Groupe Société Générale

BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor.
BRD-Groupe Société Générale are 2,2 milioane de clienţi activi şi operează o reţea de 829 de unităţi. BRD ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,2 milioane de carduri valide şi o reţea de acceptare de aproximativ 27,000 POS-uri şi 1,500 ATM-uri. Cu operaţiuni de factoring de 921 milioane de euro în 2015, BRD este liderul pieţei de factoring din România. Activele totale ale băncii erau, la 31 martie 2016, de 46,5 mld RON.
BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 148,000 de angajaţi în 76 de ţări şi 30 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie:
· Retail banking în Franţa
· Retail banking internaţional, servicii financiare şi asigurări · Corporate & investment banking, private banking, administrare de active şi servicii pentru investitori.
https://www.brd.ro

https://www.facebook.com/BRDGroupeSocieteGenerale/
 
ORGANIZATOR: Asociația Ephemair
SPONSOR PRINCIPAL: BRD-Groupe Société Générale
CU SPRIJINUL: AFCN - Administrația Fondului Cultural Național, Ministerul Culturii,  ARCUB - Centrul Cultural al Municipiului București, Primăria Municipiului București, București Capitală Europeană a Culturii 2021, Institutul Cultural Român
PARTENERI: MARe - Muzeul de Artă Recentă, Corcova Roy & Dâmboviceanu
ORGANIZATORI ORAȘE PARTENERE: Grupul pentru Management și Mediere Culturală (ARAD),  Fundația Baia Mare 2021 (BAIA MARE), Asociația ArtBurg (BRAȘOV), Federația Galeriilor și Artiștilor din Fabrica de Pensule (CLUJ), Uniunea Artiștilor Plastici, Filiala Craiova (CRAIOVA), Asociația AltIași (IAȘI), Grupul Nostru (SIBIU), Asociația K-Arte (TÂRGU MUREȘ), Ambasada Plai (TIMIȘOARA)
PARTENER JURIDIC: Țuca Zbârcea & Asociații


Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.  

0 comentarii: