Urban#cinema: Recenzie - Violare de domiciliu

Proaspat vizionata in cadrul sectiunii "Festival Friends" a NexT Film Festival, pelicula "Violare de domiciliu" reprezinta o noua dovada a talentului regizoral al Sinzianei Nicola.

Pelicula de 19 minute poate fi privita ca o introspectie a propriului eu in situatia in care "universul personal" sufera mutatii. O tanara se trezeste dimineata langa un barbat, pleaca usor grabita spre casa pentru a-si gasi casa sparta. O poveste simpla, lineara si pe care suntem dispusi sa o intelegem prin simpla perceptie a futilelor fapte. In acelasi timp, Sinziana Nicola, reuseste transpunerea sentimentelor haotice ce pun stapanire pe tanara catre publicul spectator. Legatura se leaga, iar camera devine una cu ochiul privitorului ce sta in scaunul salii de cinema.

Invadarea universului personal de catre o persoana ce nu are ce cauta acolo, de un necunoscut, indiferent ca este venit sa fure ceva sau pur si simplu se afla in momentul nepotrivit acolo este si devine tema de gandire absolut atat a peliculei cat si a personajului-privitor/cinefil. Angoasa tinerei care trebuie sa inventeze un motiv banal pentru a-se vedea cu barbatul din seara precedenta doar pentru a incerca sa evadeze din spatiul pe care-l stia al ei dar care acum apare intinat si strain, este suprinsa pana in cele mai mici amanunte de catre cadrele tinerei regizoare.

Catalina Moga, tanara din film, reuseste sa se transpuna 1 la 1 cu personajul sau, incat in momentul in care pleaca in cautarea catelului disparut pe strazile din apropierea apartamentului de bloc comunist, privitorul traieste senzatia ca la urmatorul colt ar putea sa o intalneasca.

Pelicula "Violare de Domiciliu" este o coproductie Papillon Film si Aesir Studio, iar mai multe detalii puteti afla din mini-interviul pe care regizoarea Sinziana Nicola a avut amabilitatea sa ni-l acorde in urma cu cateva zile si pe care il puteti citi aici.

Cu o tema abordata intr-un stil cu care publicul spectator poate relationa intens, pelicula Sinzianei Nicola, "Violare de Domiciliu", reprezinta un scurtmetraj ce merita vazut de cat mai multi dintre voi si pe care speram sa-l vedem selectionat la cat mai multe festivale de profil.