Recenzie: "Jocul vietii si al mortii"

Una dintre cele mai interesante piese ale teatrului romanesc contemporan, “Jocul vieţii si al morţii in desertul de cenusa”, de Horia Lovinescu, a fost aleasa de Horaţiu Malaele pentru a crea un nou spectacol la Teatrul de pe Lipscani. Actorul, care semneaza si regia si interpreteaza si rolul principal, al Tatalui, a realizat o adaptare libera dupa textul lui Lovinescu, creand, astfel, un spectacol de sinteza extrem de complex.

Pentru a da viaţa personajelor spectacolului, Horaţiu Malaele a ales tineri actori, pentru a da viaţa personajelor piesei lui Lovinescu. Astfel, Ana, tanara disputata de cei trei barbaţi ai textului, este interpretata de Ada Condeescu / Crina Semciuc. Abel, baiatul ascultator si obiect al dragostei Anei, este interpretat de Lari Giorgescu / Mihai Stanescu, in timp ce Cain, fratele sau, fiul risipitor, tipologia de baiat rebel, este preluat de Bogdan Malaele / Pavel Ulici. Alaturi de toţi acestia, se afla Un trecator, care este, de fapt, un personaj misterios, un povestitor si, in acelasi timp, un mic demon jucaus – rol interpretat de Mircea Constantinescu / Serban Georgevici.

Regia spectacolului, semnata de Horaţiu Malaele, este intregita de scenografia halucinant de apocaliptica, cu tente expresioniste, dar pastrand un realsim terifiant, scenografie realizata de Maria Miu.

Teatrul de pe Lipscani va invita, asadar, la aceasta senzaţionala premiera, “Jocul vieţii si al morţii”, adaptare libera dupa “Jocul vieţii si al morţii in desertul de cenusa”, de Horia Lovinescu. Un spectacol ce va scrie in mod sigur istorie, in regia lui Horaţiu Malaele. Urmatoarele reprezentatii sunt programate pe 22 februarie si 31 martie.

Biletele se pot procura de la casieria Teatrului de pe Lipscani, de luni pana duminica, in intervalul orar 12:00-22:00 si online, pe www.bilete.ro. Detalii: 0734.000.236 si 0735.146.903.