Picturi murale poloneze la Street Delivery

Street Delivery este un eveniment-manifest care se întâmplă în fiecare an în București. Street Delivery închide străzile pentru mașini și le deschide pentru oameni, transformând carosabilul într-un spațiu de promenadă mobilat cu idei. Anul acesta, în cadrul Street Delivery, Institutul Polonez va prezenta o expoziție de fotografii cu picturi murale realizate de tineri artiști polonezi pe ziduri de blocuri, o artă care în Polonia a început să capete amploare.

Școala de Pictură Murală din Gdańsk funcționează din anul 2009 în cartierul Zaspa din Gdańsk și este un program educațional dedicat studenților academiilor de arte și tinerilor artiști, conceput pentru perfecționarea pregătirii creatorilor de picturi murale, pentru discuții și schimb de experiență, și, de asemenea, pentru dezvoltarea mediului artistic. Școala de Pictură Murală din Gdańsk este condusă de către profesorul Jacek Zdybel de la Academia de Arte Frumoase (ASP) din Gdańsk și Rafał Roskowiński - pionier în domeniul picturii murale în Polonia.

Proiectul face posibilă nu doar educarea și perfecționarea în domeniul picturii, dar și debutul artistic al tinerilor creatori prin realizarea de picturi murale după proiecte de autor. Lucrările SPMG pot fi admirate în colecția de pictură murală realizată pe zidurile blocurilor celui mai mare cartier rezidenţial din Gdańsk - Zaspa. Lucrările astfel create se adaugă colecției de pictură monumentală, care conține deja 45 de picturi murale de formate diferite. Artiștii cu care colaborează Școala de Pictură Murală din Gdańsk au realizat picturi și în afara Gdańsk-ului spre exemplu în satul Polasie din Polonia.


Mulțumită colăborării Institutului Polonez din București cu Institutul Culturii Urbane din Gdańsk, Primăria Sectorului 6 din București și Primăria Municipiului Chișinău, și a ajutorului sponsorilor (DAW Bența și S.C. Erbașu SA) Școala de Pictură Murală din Gdańsk a creat picturi murale și la Chișinău (cartierul Botanica) și București (cartierul Militari).

0 comentarii: