Interviu Urban: Delia Opran (Antarctica)

In prag de primavara ne-am intalnit cu vocalul trupei Antarctica, Delia Opran, pentru un nou interviu urban.

Iti multumim, in primul rand, pentru acest interviu.
Si eu va multumesc!
 Incepem cu o intrebare clasica: Cum ai inceput sa canti?
Daca imi amintesc corect, anul a fost 2004 si piesa se numea “2 în 1”, un featuring. Ei se numeau R.A.C.L.A., iar eu, fara voia mea, am devenit Dee, după numărul de la mașină. In acea perioada lucram in publicitate si Calin, zis Rimaru, colegul meu, mi-a trimis o piesa pe mail, apoi, dupa doua ore, ma aflam pentru prima oara in viata mea intr-un studio. Am tras piesa, am facut videoclip, am semnat cu ROTON si cam asta a fost. 



Inainte de Antarctica ai evoluat si in alte proiecte, care ar fi acestea?
Insound a fost primul meu proiect. Mi-am dorit trupa, nu carieră solo. Apoi a urmat un album cu Sunday People, care nu a aparut niciodată, desi ramane favoritul meu din cele trei pe care le-am facut pana acum.

Cum a fost trecerea de la stilul RACLA la Sunday People si cu care din cele doua te-ai simtit mai comfortabil?
Cu RACLA totul s-a intamplat atat de repede incat nu am avut timp sa imi dau seama ce se petrece mai exact. Nu m-am asteptat niciodata ca piesa sa aiba un asemenea ecou, adica si astazi mi se intampla sa intalnesc oameni necunoscuti care incep sa cante refrenul. Mi se pare mesmerizant. Insă cu Sunday People s-a întamplat ceva dincolo de magie. Cu Hasan am avut o chimie muzicala irepetabila. Tanjesc și acum dupa momentele noastre din studio, dupa zilele si noptile petrecute in fata monitoarelor alaturi de el si Sultan. Niciodata nu mi-a fost mai natural sa fac versuri si linii melodice, pentru ca muzica lor rezona atat de bine cu ceea ce sunt si cu ceea ce simt. Fratii Nasser au ceva atat de special, ei chiar s-au nascut pentru a face muzica. Acum, ca a trecut ceva timp de cand ne-am rupt, pot sa privesc lucrurile într-o alta lumină. La final, cand am terminat albumul, fiecare a luat-o pe cai diferite. Așa s-a născut Antarctica.


Cum ti-a venit ideea infiintarii Antarctica?
Dupa Insound si Sunday People am incercat sa iau o pauza muzicala, dar nu am reusit sa stau departe prea mult timp. Antarctica a venit ca ceva firesc si natural, cred. Existau foarte multe emotii, stari, idei si experiente in cautarea unui spațiu in care sa se poata materializa și astfel a apărut Antarctica.
Cum ati ales numele trupei si ce a stat in spatele acestei alegeri?
Sunt mereu intrebata daca exista o poveste in spatele numelui, iar răspunsul este da, exista si nu are legatura cu dimenisunea geografica a desertului de gheața. Este o a patra dimensiune, ceva ce depaseste cadrul realitatii, un taram abstract unde ne varsam imaginatia si in care ideile noastre se intalnesc


Povesteste-ne, te rog, despre primul concert al trupei.
Sincer, nu imi amintesc, dar parca a fost deschiderea concertului Morcheeba


Cum a fost primit de catre public albumul de debut “Explorers”?
Recenziile pe care le-am citit au fost, in mare, parte pozitive, dar nu cred ca a fost un album exploziv, pentru ca publicul care asculta astfel de muzica, la noi in tara, este unul restrans. Sase din cele douasprezece piese ale albumului au fost difuzate de Radio Guerrilla, deci cei care trebuiau sa asculte, au ascultat si s-au bucurat de muzica noastra. Totodata, pentru acest album am semnat cu A&A și Music In Space. Mai sus de atat, in România, pe acest segment, nu cred ca poti merge.

Ati cantat in deschidere pentru Morcheeba la Sala Palatului, cum a fost aceasta experienta pentru voi?
A fost minunat. Foarte mult din acest concert nu imi mai amintesc, pentru ca a fost ca o transa. Sala Palatului plina, oameni cu fete zambitoare stand pe scaune ca la cinematograf si ascultandu-ne muzica, lumini si umbre... Ni s-au deschis foarte multe usi dupa aceea, ceva de care, evident, aveam nevoie.
 

Pe cand un nou album Antarctica?
Candva, in acest an. Momentan suntem in studio, am terminat de facut piese noi si incepem altele, dar este un proces care necesita timp si care, fara niciun dubiu, nu poate fi grabit si nici incetinit, isi are propriul ritm. Nu mai lucram cu date, am invatat ca planurile pot lua oricand o alta turnura decat cea la care te-ai fi asteptat, asa ca preferam deocamdata sa ne implicam total in procesul de creatie si sa lasam lucrurile sa se aseze de la sine. In orice caz, cand vom lansa in cosmos noul album, se va intampla intr-o zi cu insemnatate astronomica, echinoctiu sau solstitiu.


Unde va pot vedea in live in perioada urmatoare fanii?
Urmatorul concert va fi pe marti, in ziua lui Marte, pe 4 martie, in Question Mark.



0 comentarii: