Filmarile la O Lume Noua se incheie cu succes, la New York

Filmările scurtmetrajului de ficţiune O Lume Nouă / Start Anew World, regizat de Luiza Pârvu şi scris de Toma Peiu, s-au încheiat cu succes, la New York. Actorii Olimpia Melinte şi Florin Penişoară interpretează rolurile principale, în vreme ce Ioan Ardelean apare într-un rol secundar. Primele imagini din film, precum şi imagini de culise, se găsesc pe pagina oficială de Facebook: www.facebook.com/StartAnewWorld.

Acţiunea filmului, plasată la finalul lui 1907, în vestul statului american Pennsylvania, este inspirată din evenimente reale din biografiile primelor generaţii de emigranţi români în Statele Unite. Pantofarul Petru Ciotloş (Florin Penişoară) o întâmpină pe soţia vărului său, Anna (Olimpia Melinte), la finalul călătoriei de 40 de zile din satul din care provin cei trei, din Transilvania, peste Atlantic, până în noua lor locuinţă, în regiunea minieră care tocmai a fost zguduită de o serie de explozii care au făcut sute de victime în rândul emigranţilor austro-ungari. Petru trebuie să îi dea Annei, însărcinate în şapte luni, o veste care îi va schimba viaţa pentru totdeauna.

Filmările au avut loc timp de trei zile, în perioada 9 – 11 noiembrie 2013, la Ferma Wyckoff din Brooklyn, cea mai veche clădire de pe teritoriul oraşului New York. Echipa O Lume Nouă a fost nevoită să se replieze rapid, după ce locaţia unde fusese programată iniţial filmarea şi-a anulat în ultimul moment implicarea în proiect, iar noua locaţie nu era disponibilă pentru întreaga perioadă.

Pre-producţia filmului s-a derulat în paralel cu o campanie publică de strângere de fonduri, menită să acopere costurile de producţie ale scurtmetrajului. Povestea Annei şi a lui Petru şi intenţiile realizatorilor au convins peste 90 de oameni să susţină financiar campania derulată prin intermediul celei mai mari platforme de crowd funding din lume, Indiegogo, contribuind la strângerea a jumătate din bugetul filmului. Restul a fost acoperit din contribuţii ale unor susţinători generoşi ai proiectului, precum şi din servicii oferite de câţiva parteneri. O Lume Nouă / Start Anew World a reuşit, astfel, să fie produs în sistem complet independent, prin resurse obţinute în timp record – o combinaţie de resurse mobilizată în premieră de un film românesc.

Susţinerea primită din partea zecilor de oameni care contribuiseră la facerea filmului nostru mi-a dat curaj, dar m-a şi intimidat, înaintea filmării, spune regizoarea Luiza Pârvu. Însă, în dimineaţa primei zile [de filmare], o dată ce am ajuns la locaţia pe care o amenajasem, actorii s-au îmbrăcat în costume şi am început să repetăm cu camera, totul a căpătat sens, de la sine. Cu ajutorul unei echipe de filmare şi a unei distribuţii fenomenale, cu compromisuri minore şi constructive, cred, am reuşit să termin de filmat în trei zile un film care ar fi avut nevoie, în mod normal, de şase-şapte zile. Nici acum nu îmi vine să cred că am încheiat, totul a trecut ca un vis, însă dovezile incontestabile că nu am visat sunt materialul filmat, precum şi reacţiile tuturor celor implicaţi în proiect, alături de care mă bucur să fi lucrat!  

Actriţa Olimpia Melinte, la primul rol într-un film de epocă din carieră, se declară impresionată de experienţa O Lume Nouă: Aventura americană a început pentru mine, ca şi pentru Anna, cu multă speranţă şi curiozitate. Am sperat să întâlnesc o echipă diferită de tot ce văzusem până atunci, să mi se dea lumea peste cap în săptămânile de repetiţii şi filmare. Şi așa a fost! Lucrul la "O lume nouă” mi-a schimbat percepţia despre ceea ce fac. Am devenit conştientă de greşeli pe care le-am făcut de-a lungul timpului, din neştiinţă sau ignoranţă, am înţeles de unde veneau şi cum puteam să le evit. Felul în care îşi fac treaba cei din State, discuţiile cu Luiza, felul în care a crescut ea în şcoala de acolo, întâlnirile cu colegii mei din New York, toate, la un loc, au deschis noi portiţe in minea mea, m-au ajutat să fac noi “conexiuni”. Am văzut ca se poate, chiar dacă asta înseamnă multă muncă, pasiune, nopţi nedormite, stres: if you can make it there, you’ll make it anywhere! Am lucrat intens, ne-am pus sufletele pe tavă şi asta a fost, un altfel de drum într-o altfel de lume. Posibil doar cu ajutorul Luizei şi al lui Toma, care s-au implicat cu tot ce sunt ei in proiectul ăsta şi ne-au oferit toată aventura. O să le tot mulţumesc pentru șansa asta!  spune Olimpia despre cea de-a treia sa colaborare cu regizoarea Luiza Pârvu şi scenaristul Toma Peiu, după scurtmetrajele Draft 7 (2011) şi  My Baby (2013).

Protagonistul filmului, Florin Penişoară, spune, despre una dintre actriţele românce ale momentului, colega lui de distribuţie în O Lume Nouă: Olimpia este o actriţă extrem de talentată şi generoasă, care ştie să-şi canalizeze energia acolo unde trebuie şi nu iroseşte nimic la filmare. Despre filmare şi energia din jurul proiectului, Florin declară: M-am bucurat când am primit scenariul şi am prins drag de poveste şi de personajul lui Petru, dar şi de Luiza şi Toma. Văzusem filmele pe care le-au făcut până acum, ştiam că sunt talentaţi, ce nu ştiam, însă, este că sunt extrem de ambiţioşi; cu putere de muncă infinită, cu răbdare, cu inocenţă şi, mai ales, cu suflet bun. În timpul filmării am descoperit o echipă de tineri profesionişti care au lucrat cu mare drag şi multă dedicare. Abia aştept să ne încercăm şi să ne adunăm puterile la următorul proiect!

Totul a început ca un vis, de la o poveste de epocă, cu semnificaţie în actualitate, şi a continuat cu bucurii şi obstacole cât se poate de reale declară Toma Peiu, scenaristul şi unul dintre producătorii filmului. “Mobilizare” a fost cuvântul de ordine: din partea echipei din Bucureşti – eroinele Adriana Răcăşan, Lulu Petrescu, Letiţia Ştefănescu; din partea minunatei echipe din New York – mulţi dintre ei, oameni cu care lucram pentru prima dată şi care nu înţelegeau un cuvânt din scenariu, dar care au ales să îşi ofere serviciile doar pentru noi şi poveste; din partea celor vreo 150 de oameni, prieteni vechi şi noi, mulţi dintre ei complet necunoscuţi, care ne-au ajutat cu fonduri, bunuri şi servicii fără de care filmul ăsta nu ar fi existat şi toate resursele pe care reuşisem să le adunăm până la jumătatea lui octombrie s-ar fi irosit; din partea a sute de oameni şi jurnalişti care au răspândit povestea noastră pe Facebook şi în presa online, naţională şi regională; din partea Olimpiei, a lui Florin şi a lui Ioan – care au adus, şi ei, încredere oarbă şi devotament total; din partea Luizei – mai “montată” ca niciodată să facă un film important. Sper că Start Anew World / O Lume Nouă va ieşi pe măsura implicării nebune a tuturor acestor oameni şi că povestea noastră va ajunge la cât mai mulţi spectatori. mai spune Toma. 

După încheierea filmărilor, O Lume Nouă va intra în post-producţie, urmând ca premiera filmului să aibă loc în cursul anului 2014, în circuitul festivalier internaţional.

Din echipa multinaţională a filmului au făcut parte profesionişti provenind din SUA, România, China, Bangladesh, Franţa, Brazilia, Turcia. Filmul este produs de Root Films (România), în asociere cu New York University – Tisch School of the Arts (SUA) şi DaKino Productions, iar Stage Expert este partenerul de post-producţie al filmului. Luiza Pârvu, Toma Peiu şi Adriana Răcăşan sunt producătorii filmului, alături de Dan Chişu şi Raymond Manu, producători asociaţi.

0 comentarii: