Pavilion: Despre finantarea privata in arta, Anca Nuta

Anca Nuță
Company vs. Artist or Company and The Artist
What's in it for me / What's in it for you

Joi 31 octombrie 2013, 19.00


LECTURE
@PAVILION | proudly supported by UniCredit Țiriac Bank
Str. C.A. Rosetti 36 (intrarea din str. Jean Louis Calderon)

De ce luptăm pentru artă? Winston Churchill, premierul Marii Britanii, pus în fața propunerii de a sista finanțarea proiectelor culturale în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, a răspuns elocvent: Dacă nu luptăm pentru artă, atunci pentru ce luptăm?

Artiștii, curatorii, criticii de artă și, în general, toți cei implicați în procesul de creație pleacă de la premisa unei independențe totale față de realitățile economice ale momentului, poziționare necesară pentru susținerea unui discurs independent și autentic. Această premisă este adesea contrazisă de realitatea implementării unui proiect în spațiul public. Sprijinul financiar necesar este în general asigurat de companii private și instituții de stat, acest gen de mecanism fiind funcțional în special în țările cu agende culturale adecvate. Având în vedere contextul specific din România, cum ar trebui să abordeze inițiatorii de proiecte culturale problema finanțării, astfel încât să nu compromită independența proiectului dar, în același timp, să respecte valorile promovate de finanțator? Ce așteaptă, de fapt, companiile de la cei care care le cer sprijinul și de ce sunt motivate să se implice? Au rațiuni economice în spate sau doar de imagine/asociere de brand? “Company vs. Artist” sau “Company and The Artist?" (Anca Nuță)

O prelegere care dorește să genereze o dezbatere asupra rațiunilor de implicare a finanțatorului privat în zona culturală și să ofere celor interesați exemple de metodologii adecvate pentru obținerea de fonduri private.

Anca Nuță este comunicator și s-a implicat activ în ultimii 10 ani în finanțarea de proiecte în zona culturală din România. De peste 12 ani face comunicare corporate pentru UniCredit Țiriac Bank iar din 2013 a preluat și coordonarea comunicării de marketing retail, actualmente fiind Director Identitate și Comunicare.

Imagine: Rainer Ganahl, I wanna be Chinese, 2011. Courtesy of UniCredit Group private collection.

0 comentarii: