Franta invitata de onoare la Bookfest

Franta este invitata de onoare a celei de-a saptea editii a Salonului International de carte Bookfest, care va avea loc la Romexpo de miercuri 30 mai pana duminica 3 iunie 2012. Ambasada Frantei si Institutul francez, cu sustinerea profesionistilor francezi si romani din domeniu, vor primi impreuna cu celebrul jurnalist Bernard Pivot (producator si moderator des émissions cultes Apostrophes, Bouillon de culture, Double je) mai multi scriitori emblematici pentru diversitatea scenei literare franceze. De la academicianul Dominique Fernandez (Rapsodia romana) la Michel Houellebecq (Premiul Goncourt 2010), Nedim Gürsel, Sylvie Germain, Yasmina Khadra, sau Yann Appery, prezenta franceza la Bookfest este o adevarata invitatie in Franta facuta publicului roman. La aceasta, Franta raspunde prin alegerea Romaniei ca tara invitata la Salonul de Carte de la Paris din 2013. 

« Am acceptat sa vin la Bucuresti la Targul de Carte Bookfest pentru c-am pastrat doua amintiri frumoase din aceasta tara : aceea a unei livrari masive de dictionare in scoli dupa caderea regimului comunist si emisiunea Double je la care l-am invitat pe Leo Serban. Asta a fost la Iasi, in 2004.»
- Bernard Pivot
« Cand am publicat « Rester vivant » (prima mea carte, cu exceptia eseului despre Lovecraft, inevitabil mult mai putin personal), singurul autor in viata caruia am vrut sa i-l trimit a fost Eugène Ionesco. Am obtinut de la un prieten adresa lui de pe bulevardul Montparnasse si i-am trimis cartea, impreuna cu o scrisoare zaharisita de o admiratie atat de excesiva incat ansamblul era probabil ridicol (desi, era macar sincera). Si apoi, la doua saptamani dupa, am aflat vestea mortii lui. » - Michel Houellebecq
 
Aceasta invitatie de exceptie este si ocazia de a redescoperi productia editoriala franceza in toata diversitatea ei, de la literatura la « beaux livres », de la gastronomie la stiinte umaniste si sociale, cu o « noapte» dedicata dezbaterilor de idei.
Standul Frantei (pavilionul C3) va fi amenajat cu un concept original pentru a propune o experienta culturala franceza reala. In plus de o selectie importanta de publicatii in limba franceza, de vanzare (in regim de librarie) sau disponibile pentru consultare in regim de mediateca), si de produse tipice frantuzesti, publicul va avea acces la activitatile Institutului Francez din Romania creat de curand.
O cafenea franceza, un cinematograf, un spatiu pentru copii si o scena pentru dezbateri vor completa activitatile din salonul consacrat prezentei Frantei.
Organizata de Asociatia Editorilor din Romania sub egida Federatiei Editorilor din Romania, Bookfest este una dintre cele mai importante manifestari dedicate cartii din Romania. Din 2010, AER-ul a initiat un ciclu de invitatii care sa onoreze la fiecare editie productia editoriala a unei tari. In 2012, Franta succede Spaniei si Ungariei.

0 comentarii: