Lecturi Urbane editia Universitate

O noua editie de Lecturi Urbane by Civika a luat cu asalt capitala.
De aceasta data locatia aleasa a fost spatiul de la Universitate, de pe treptele TNB-ului - un loc pe care cu totii il stim si unde macar o data in trairea noastra de Bucuresteni ne-am oprit.
Astfel, o locatie mai mult decat normala pentru a imparti din nou carti si a promova atat lectura in spatiul public cat si mai mult...doar lectura.

Pentru aceasta editie am fost din nou prezenti intr-un numar mare si asta nu poate decat sa ma incante pentru ca din ce in ce mai multa lume se aduna proiectului in speranta ca ceea ce facem va mai schimba un pic din mentalitatile gaunoase cu care se confrunta inca aceasta societate.
Oameni multi, carti in numar la fel de mare (din nou trebuie mentionat ca acestea au fost colectate in urma donatiilor facute in locuri special amplasate la British Council si Carturesti Verona, dar si oferite de partenerii campaniei: Fundatia "Noi Citim", British Council, Fundatia Invictus, BuyBooks.ro si Bibliofagia) si zeci sau chiar sute (poate exagerez cu numarul) de trecatori ce s-au intrebat mirati ce se intampla....asta pana au primit o carte din partea celor prezenti la proiect.

Fata de restul editiilor (acesta fiind a 4-a la care suntem prezenti) am observat o cu totul alta atitudine a trecatorilor. Spun asta in sensul in care am incercat sa ofer o carte si am fost refuzat cu sintagma: "nu merci, eu nu vreau nicio carte" sau, mai interesant, "oamenii astia nu au case? nu au biblioteci? de ce trebuie sa cititi in spatiul public?".
De ce nu am citi in spatiul public? Si, de ce nu ai accepta o carte chiar si de la un necunoscut? Bucurestenii stradali sunt mult mai greu de cucerit decat cei din metrou, Bucurestenii de la Universitate au parut in anumite momente a fi mult mai reticenti si uneori indiferenti la demersul nostru decat brasovenii din Piata Sfatului (pe care in fix 1 ora am reusit s-o umplem de carti oferite gratuit).


Victorie pentru carti totusi. Victorie pentru Lecturi Urbane care si in amiaza de sambata, 8 mai, a cucerit Bucurestiul. Am oferit marea majoritate a cartilor, am atras atentia si am spus povestea proiectului nostru. Am mai creat o creasta in valul pe care incercam sa-l facem cat mai mare si pe care incercam sa-l "mutam" cat mai public si cat mai in atentia oamenilor.
Lecturi Urbane a avut episodul Universitate, pana la urmatorul va doresc "sa aveti o lectura cat mai urban de libera!"

foto: Stelian Pavalache ; Adrian
Edit: In curand un photo update via Alex cu mai multe imagini de la Universitate.
Later edit: Video via Dan Dumitrescu

0 comentarii: