Remember

Ma simt din nou rusinat....ma simt nou rusinat pentru ca in 3 ani de cand tot scriu aici in fiecare an m-am luptat cu uitarea. Am uitat unul dintre marile momente ce m-a marcat si am uitat ca pana la urma credinta mea catolica se datoreaza in primul rand unui om. Am uitat ca atunci am plans, am uitat ca atunci am urmarit cu sufletul la gura si am sperat sa nu-se intample ceea ce avea sa fie descris. Am uitat......dar anul asta nu vreau sa uit si te rog si pe tine sa acorzi interes acestui articol. De ce asta? Pentru ca acest om nu merita sa fie uitat si niciodata trecut cu vederea. Imi este greu sa scriu ceva deocamdata si spun asta pentru ca mi-se pare ca ale mele cuvinte ar fi searbade si nu s-ar ridica la valoarea, la realizarile si la ceea ce a fost si a reprezentat atat pentru lumea catolica cat si pentru omenire Papa Ioan Paul al II-lea sau sub numele sau Karol Wojtyla. Intr-o lume mult prea obsedata de bani, de lupte Papa Ioan Paul al II-lea ne-a invatat ce inseamna iertarea si ce inseamna omenia! Odihneasca-se in pace!
Filmuletul de mai jos nu are nevoie de traducere, aceasta a fost clipa si momentul cand am primit stirea iar lacrimile n-au fost de stapanit.....nici la mine si nici la ei.

"In aceasta seara ne simtim orfani" - cu aceste cuvinte era anuntata, pe 2 aprilie 2005, la ora 21:37, moartea Papei Ioan Paul al II-lea. Pe 27 martie 2005, chiar in ziua de Pasti, Suveranul Pontif vorbea pentru ultima data, de la fereastra dormitorului sau. "Pace si unitate in toate biserile din intreaga lume", au fost ultimele sale ganduri, transmise in direct atunci de 84 de televiziuni. "Dragostea este cea care converteste inimile si ofera pacea", a scris Papa in ultimul sau mesaj, pe care nu a mai apucat insa sa il rosteasca pana la capat.

Papa Ioan Paul al II-lea a murit la varsta de 84 de ani, din cauza unei septicemii si a unui colaps cardiopulmonar ireversibil, agravat de boala Parkinson de care suferea.

De origine poloneza, Ioan Paul al II-lea a condus Biserica Romano-Catolica mai bine de un sfert de secol. In momentul in care a fost ales, in 1978, Carol Wojtyla avea 58 de ani. Foarte rapid, el a intrat in conflict cu forurile bisericesti, pentru ca, spre deosebire de predecesori, a mers mereu in mijlocul multimii, surazator, lasindu-se atins si luand copii in brate. Piata Sfantu Petru din Roma a devenit prea mica pentru Ioan Paul al II-lea, el preferand sa mearga sa-i intalneasca pe credinciosi, inmultindu-si calatoriile in lume si mediatizandu-le.

La inceputul pontificatului lui Ioan-Paul al II-lea, Sfantul Scaun avea relatii diplomatice cu 84 de state. Pana in 2003, numarul a fost marit la 172 de state. Cele mai multe din vizitele internationale ale lui Ioan Paul al II-lea au fost realizate in dubla calitate, de Sef de Stat si de Sef al Bisericii Catolicii.

La 13 mai 1981, Ioan Paul al II-lea era ranit grav de trei gloante trase de Mehmet Ali Ağca, un fanatic turc, extremist de dreapta, in Piata San Pietro. Suveranul Pontif a fost nevoit sa ramana in spital patru luni. Inca in convalescenta, el l-a viziteaza in inchisoare pe extremist, iertandu-i fapta comisa.
Fostul Papa ar urma sa fie canonizat in jurul datei de 16 octombrie anul acesta, cand se vor implini 32 de ani de la alegerea sa in fruntea Bisericii Catolice, dupa ce la 19 decembrie 2009, Benedict al XVI-lea a semnat decretul prin care l-a proclamat "venerabil" pe predecesorul sau. Presa din Peninsula a scris, insa, ca Vaticanul ar parea sa doreasca sa amane sanctificarea lui Ioan Paul al II-lea. Procedura de beatificare a lui Papa Ioan Paul al II-lea a fost initiata intr-un termen exceptional de scurt, la doar doua luni de la moartea sa, gratie unei derogari papale fata de norma de cinci ani.

0 comentarii: