Ce ascund aceste...Sarutari de cinema?



Exact asa se numeste mail-ul pe care l-am primit din partea Editurii Trei : "ce ascund aceste...sarutari de cinema?".
Si pentru ca am mai vorbit despre aceasta carte pe care am achizitionat-o recent dar de care n-am apucat sa ma apuc iti propun sa afli mai multe direct de la persoana direct implicata:
"Dragii mei,

Asa cum va promiteam saptamana trecuta, astazi am sa va dezvalui surpriza care se ascunde in spatele lansarii acestei carti in Romania. Desigur, cativa dintre voi au ghicit deja...

Dar pentru toti cei care inca nu au aflat, am onoarea sa va anunt ca, in perioada 13-15 noiembrie, il vom avea alaturi de noi pe dl. Eric FOTTORINO, directorul celebrei publicatii Le Monde si castigatorul Premiului FEMINA.

Programul vizitei d-lui Fottorino in Bucuresti include:
- o masa rotunda pe tema Jurnalism versus Literatura, organizata vineri 14 noiembrie, ora 10,30 la Institutul Francez din Bd. Dacia, nr. 77
- lansarea romanului Sarutari de cinema, programata vineri 14 noiembrie, ora 18,00 in Libraria Carturesti Verona
- sesiune de autografe - imediat dupa lansarea romanului Sarutari de cinema

Nu ii uit nici pe cei care au ratat saptamana trecuta descrierea cartii! Fara nici o intentie de redundanta, iata mai jos cateva detalii despre aceasta frumoasa poveste:
Castigator al Premiului FEMINA
Sarutari de cinema
de Eric FOTTORINO
Traducere din limba franceza de Marie-Jeanne Vasiloiu
Colectia Fiction Connection
Numar de pagini: 184
Pret: 19.90 Ron

Fiu al unui fotograf de platou, Gilles Hector si-a facut un obicei din a colinda salile de cinema din Cartierul Latin, urmarind continuu filme vechi, in cautarea mamei pe care nu a cunoscut-o niciodata. Este convins ca a fost actrita si a facut parte din Noul Val al Cinematografiei franceze. Revede constant peliculele tatalui sau, incercand sa-i ghiceasca enigmaticul chip dincolo de prezentele vii ale unei Romy Schneider, Anouk Aimee, Catherine Deneuve sau Jeanne Moreau.
Intr-una din sali o intalneste pe Mayliss, o femeie senzuala si stranie. O relatie pasionala incepe sa-l mistuie, dorinta de a-si gasi mama pierduta si obsesia de a pastra iubita abia gasita, mergand mana in mana.

O poveste care surprinde si captiveaza pe tot parcursul lecturii, prin fata cititorului trecand Truffaut, Godard, Chabrol, precum si filme-cult ale cinematografiei franceze.

Nascut in 1960 in Franta, Eric Fottorino este romancier si jurnalist. A publicat Caresse de rouge (Prix Francois Mauriac) si Korsakov (Prix des Libraires, Prix France-Televisions). Incepand din 2008, este directorul cotidianului Le Monde.

«Un roman de factura clasica, subtil, seducator. Sarutari de cinema este o carte foarte frumoasa despre iluzii, adulter, iubiri si disperarile in care te arunca acestea.» Le Point

«O poveste plina de farmec despre cautarea de sine, care se desfasoara intr-un Paris incantator.» Le Figaro Litteraire

«Fiecare pagina scoate la lumina imagini ancorate in trecut si ne invaluie cu impresia ca noi insine am trait intr-o alta epoca, aceea in care adevarul a fost pecetluit de secret.» Paris Match

Fragment din roman

"Tatal meu era fotograf de platou. In anii saizeci, il intalneai in studiourile din Boulogne, intovarasit de tineri care invatau sa-si traiasca visele. Erau acolo Nestor Kapoulos, Jean-Louis Huchet, Eric de Max, Mucir si, bineinteles, Gaby Noel, nume cunoscute doar amatorilor de generice. Pe atunci, camera domnea, ea era stapana. Ea sorbea tot ce se putea dintr-un gest, iar tatal meu se facea cat mai nevazut, pentru a fixa pe pelicula cele mai frumoase expresii de pe chipurile artistilor. Cele mai bune imagini apareau în Cinemonde. Majoritatea ajungeau expuse pe peretii de la Grand Rex sau Atrium, sub sticla ori lipsite de sticla, la indemana unor gura-casca de toate soiurile, care, uneori, le si furau. Cred ca tatal meu avea ochi. Stia sa prinda fara gres o sovaiala, o manie muta, o urma infima lasata de un incident din timpul turnarii pe un chip de o puritate perfecta. Ai fi zis ca presimtea momentele de abandon ale actorilor, teama lor ca nu vor fi la inaltimea filmului, a regizorului sau doar a propriei imagini.
Pana sa fie mistuit de un incendiu, apartamentul tatalui meu era plin de aceste miracole instantanee magice: un cascat al lui Martine Carol, privirea intunecata a lui Francoise Dorleac, strania tulburare exprimata de buzele lui Delphine Seyrig, cu o clipa mai inainte ca o voce sa strige "Motor". Dupa cate stiu eu, nici una dintre aceste imagini n-a fost publicata vreodata. Ele erau invaluite de mister, intocmai ca podoabele vechilor faraoni sau ca odajdiile din sacristii. Tatal meu le fãcea pentru sine. Dar eu vreau sa cred ca le facea pentru mine — mai ales pozele de actrite — lasandu-mi grija de-a le alege.
Nu stiu nimic despre originile mele. M-am nascut la Paris, din mama necunoscuta, iar tatal meu fotografia eroinele din filme. Cu putin inainte sa moara, mi-a marturisit ca existenta mea se datora unui sarut de cinema."

Cam asta ar fi...ii multumesc Roxanei pentru informare, sper ca nu o deranjeaza ca am postat-o aici si ne vedem la lansare!

0 comentarii: